Bodeminformatie aanvragen

Gaat u een bedrijfspand, woning of perceel kopen? Dan doet u er goed aan informatie in te winnen over de bodemkwaliteit. De informatie is belangrijk vanwege de informatieplicht van de verkopers en de onderzoeksplicht van de kopers. Als de bodem verontreinigd is, kunt u de locatie misschien niet gebruiken waarvoor u dat wilt. Of de bodemverontreiniging verlaagt de marktwaarde van uw grond. 

Tegen betaling van legeskosten ( per besteed kwartier) kunt u bodeminformatie aanvragen die bekend is bij de gemeente. Stuur hiervoor een e-mail met een tekening en/of kadastrale gegevens van de locatie naar makelaarsinfo@pijnacker-nootdorp.nl.

Binnen 5 werkdagen hoort u of er informatie bij de gemeente bekend is. U krijgt dan een afschrift van de digitaal beschikbare gegevens. Gegevens uit papieren bodemdossiers of bedrijfsdossiers zijn niet allemaal beschikbaar in Pijnacker-Nootdorp. Voor een groot deel is de informatie in te zien door uzelf bij het Stadsarchief Delft en papieren bedrijfsdossiers of provinciale bodemdossiers bij de Omgevingsdienst Haaglanden.