Terug naar het overzicht

Communicatieadviseur participatie | 32-36 uur

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Ben jij creatief, ondernemend en goed in communicatie? Weet jij alles van participatieprocessen en de omgevingswet? Sta jij te popelen om onze collega’s en initiatiefnemers te adviseren over een effectieve inzet van participatie en de bijbehorende middelen en activiteiten te ontwikkelen? Dan is dit de functie voor jou!

Als communicatieadviseur weet jij als geen ander hoe jij participatietrajecten in de schijnwerpers zet. Jij krijgt alle ruimte en vrijheid informatie- en participatiebijeenkomsten of interactieve sessies te organiseren. Het schrijven van nieuwsbrieven, gemeentepagina’s in de lokale krant en uitingen op social media is waar jij goed in bent. Dit is waar jij je creativiteit in kwijt kan.

Het is een afwisselende functie waarbij jouw talent voor communicatie ervoor zorgt dat ons participatiebeleid met succes uitgevoerd wordt. Je werkt hierbij nauw samen met je collega communicatieadviseurs en beleidsadviseur burgerparticipatie.

Wat ga je doen

  • Je adviseert over een gestructureerde participatieaanpak bij projecten en beleidsontwikkelingen, in lijn met het participatiebeleid van de gemeente en de nieuwe Omgevingswet;
  • Je bent eerste aanspreekpunt voor de initiatiefnemers van een participatietraject;
  • Je helpt in de (creatieve) uitvoering van participatietrajecten:
  • Je organiseert informatie- en participatiebijeenkomsten en interactieve sessies;
  • Je organiseert evenementen en persmomenten, schrijft nieuwsbrieven, gemeentepagina’s in de lokale krant, posts voor onze social media kanalen en projectpagina’s op onze website.
  • Jouw kennis en ervaring zet je in om te helpen bij het vormgeven van burgerparticipatie;
  • Je begeleidt projectteams bij het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van participatieplannen;
  • Je adviseert over communicatie-, participatie-, en inspraakmomenten en over gesprekken met belangen- en actiegroepen, inwoners, ondernemers en maatschappelijke instellingen.
  • Je hebt het overzicht van alle participatieactiviteiten van de gemeente;
  • Je brengt je opgedane participatiekennis en -ervaring over op collega’s.

Wij vragen

Deze functie is bij uitstek geschikt voor een creatieve communicatieadviseur. Iemand met een verbindende persoonlijkheid die weet wat er nodig is om het participatiebeleid tot een succes te maken.

Daarnaast is het belangrijk dat je beschikt over:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als communicatieadviseur in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt ervaring met participatietrajecten in het fysieke domein (bijvoorbeeld bouwprojecten, ruimtelijke inrichting);
  • Je hebt ruime ervaring met het ontwikkelen en inzetten van een breed scala aan communicatiemiddelen voor verschillende doelgroepen;
  • Je kent de ins en outs van het organiseren en begeleiden van informatieavonden, dialoogsessies en inspraaksessies;
  • Je kunt goed samenwerken met verschillende disciplines;
  • Je bent stressbestendig en bereid ook buiten reguliere kantooruren te werken als dat nodig is;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met de veranderingen die omgevingswet met zich meebrengt.

Dit bieden wij!

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR-21 functie Adviseur IV

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.

Over ons team

In de communicatie van de gemeente Pijnacker-Nootdorp staat de maatschappelijke dynamiek voorop. Alle medewerkers en bestuurders communiceren en het communicatieteam helpt hen daarbij. Het team Communicatie (7,6 fte) werkt als allround communicatiebureau dat door bestuur, directie en vakafdelingen ingezet kan worden.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit ongeveer 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik meteen op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Arjan Huijsmans, teamleider communicatie & KCC, 0621880282.

Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je dit van ons verwachten:

  1. Je hebt je CV en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur