Handhaving en controle

Handhavingsmedewerkers controleren of bedrijven en inwoners zich aan de regels houden. Dat doen ze om de gemeente leefbaar en veilig te houden. Het gaat dan om regels die gelden voor milieu, ruimtelijke ordening, veiligheid en openbare orde. De regels staan bijvoorbeeld in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en in Omgevingsvergunningen. Om te controleren of bedrijven voldoen aan de milieuregels worden milieucontroles uitgevoerd. 

Het team Handhaving behandelt ook de meldingen over deze onderwerpen. Na een melding wordt gekeken of illegaal is gehandeld of dat normen zijn overschreden. Aan de hand van de uitkomsten bekijkt de gemeente of zij moet handhaven.

Meldingen voor de handhavers kunt u online doen in het Meldpunt Leefomgeving

Het team Handhaving is gevestigd aan het Oranjeplein 1 in Pijnacker en is bereikbaar op elke werkdag van 08.30 tot 17.00 uur via telefoonnummer 14 015.

Wilt u langskomen? Maak dan van tevoren een afspraak. Dan weet u zeker dat er iemand aanwezig is die u verder kan helpen. 

Heeft u een algemene vraag aan Team Handhaving? Dan kunt u ook mailen naar info@pijnacker-nootdorp.nl.