Analist ondermijning | 28 - 32 uur
Weet jij het belang van informatiedeling over te brengen op jouw collega’s? Ben jij in staat het nieuwe team Ondermijning op de kaart te zetten binnen de gemeente Pijnacker-Nootdorp?
De aanpak van ondermijning staat hoog op de agenda van de gemeente. De gemeente heeft een uitvoeringsplan Aanpak ondermijning opgesteld, waarin de ambitie om georganiseerde criminaliteit de komende jaren thematisch aan te pakken kenbaar is gemaakt. Om dit te realiseren zal er binnen de gemeente een nieuw team ondermijning worden ingericht.
We zoeken een collega die de waarde van het delen van informatie promoot en de wereld van het integraal werken snapt. Je werk varieert van het zelf vergaren van informatie, het proces van verzamelen coördineren, het – in samenwerking met de veiligheidspartners – analyseren van informatie tot het adviseren over vervolgonderzoek en de aanpak.
Daarnaast zal jij je bezig houden met:
- Raadplegen, verzamelen, vastleggen, bewerken, veredelen en analyseren van gegevens uit verschillende bronnen van partners op het gebied van georganiseerde criminaliteit;
- opstellen van integrale informatie- en analyseproducten, en adviezen;
- coördineren van informatiestromen en er voor zorgen dat de juiste informatie in de juiste vorm op de juiste plek beschikbaar komt, door de juiste mensen bijeen te brengen;
- beoordelen van de validiteit en betrouwbaarheid van informatie en het toetsen van het gebruik van informatie aan regelgeving;
- analyseren en interpreteren van complexe casuïstiek, criminele thema’s en mogelijke gelegenheidsstructuren aan de hand van verschillende bronsystemen en analysetools;
- opstellen van adviezen en handelingsperspectieven;

Vereisten
Jij bent een enthousiasmerende teamspeler en communicatief vaardig. Samenwerken, initiatief nemen en omgevingsbewustzijn zijn je kernkwaliteiten. Daarnaast is het van belang dat je ‘integraal denkt’, vasthoudend bent en over overtuigingskracht beschikt. Je bent nieuwsgierig en weet welke informatie je waar kunt halen om een casus inzichtelijk te maken. Je bent in staat om op basis van analyses adviezen en handelingsperspectieven op te stellen. Je hebt een voelspriet voor politiek-bestuurlijke gevoeligheden. Je werkt nauw samen met de andere collega’s binnen de gemeente en collega’s van o.a. Politie, OM, Belastingdienst en het RIEC. Het coachen van collega’s van de partners bij het integraal denken en werken is ook een belangrijk element in de functie.
Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.
Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je beschikt over:
- een afgeronde, relevante opleiding;
- analytisch en integraal denken en werken;
- ruime werkervaring in een informatie- en/of analysefunctie;
- kennis en ervaring met de applicaties Analysts Notebook en iBase is een pre;
- inzicht in het werkveld, werkprocessen en wet- en regelgeving van het gemeenten, politie, het Openbaar Ministerie en de Belastingdienst;
- kennis van de strafrechtelijke, bestuurlijke en fiscale mogelijkheden.
Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.
Dit bieden wij
Dit betreft een nieuwe functie binnen onze gemeentelijke organisatie. Deze functie is nog niet inpast in het HR21-functieboek. Naar verwachting zal de functie gewaardeerd worden in schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel. Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.208,-,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel april 2022 op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris.
We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.
Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.
Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.
Over ons team
Het team is gepositioneerd binnen de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van toezicht en handhaving, APV/bijzondere wetten en veiligheid (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden.
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Procedure
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Michele van Donge, Teamleider Veiligheid en Handhaving, telefoonnummer 0641279305.
Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:
- Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
- Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
- Eerste gesprek;
- Eventueel tweede gesprek;
- Arbeidsvoorwaardengesprek;
- Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!
Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.
Meer nieuws
-
Gemeente staat samen met maatschappelijke organisaties klaar voor mensen met geldzorgen28 maart 2023, 13:22
-
Bijeenkomst Lokaal Sportakkoord 2023 - 2026 op maandag 3 april28 maart 2023, 10:36
-
Inspraakprocedure ondergrondse afvalcontainer28 maart 2023, 10:16
-
Voor VvE's en (wijk-)verenigingen: Maak een warmtefoto!28 maart 2023, 08:58
-
Vul het leefbaarheidsonderzoek in voor 31 maart28 maart 2023, 08:12
-
Oostlanddag 2023 op woensdag 5 april28 maart 2023, 07:50
-
BM Utiliteit gaat kindcentra in Pijnacker Noord bouwen27 maart 2023, 18:05
-
Aanleg Waterbuffer in Klapwijk gestart24 maart 2023, 08:41
-
Gemeente levert opnieuw bijdrage aan opvang vluchtelingen in Pijnacker-Nootdorp23 maart 2023, 17:07
-
Walnotenboom symboliseert samenwerking23 maart 2023, 09:12